It is nice!

La mascarade de "la montagne"

Kategori: Allmänt

Det regnar, jag har knarkat kursens frekvensordlista, och det känns inte som att mina ögon tittar åt samma håll. Idag skulle jag så mycket hellre vara i Sverige, inte bara för att det just nu är tråkigare här, utan också för det som händer ikväll på Fjellet*.

Ikväll är maskeraden.

Den årliga maskeraden på Öfvre Fjellet är inte som vilken årlig maskerad som helst. Det är större, bättre, satsigare och garanterat roligare. I år är temat festival, maskeraden kallas därför så käckt för Fjellivalen, och det är dansgolv på våning tre, i salongen (där det även kommer vara två djs) och i källaren. Väggar och golv är täckta av dekorationer, det är bar på trean och i salongen, och varje rum har teman från olika svenska festivaler. Förra året höll festen igång tills polisen kom gång nr 3 kl 6.00 på morgonen. Jag har inga bilder på hur det såg ut på kvällen, men såhär såg det ut på morgonen efter:


Jag skulle så väldigt väldigt mycket vilja vara där ikväll.


(Fjellet* = Öfvre fjellstedtska studenthemmet, det 20-mannakollektiv jag bor i hemma i Uppsala.)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: