It is nice!

Le bilan est achevé!

Kategori: Allmänt

En av mina största orosmoment är överstökat - deklarationen för min enskilda firma.


Ända sedan jag i januari förra året har jag haft ett kroniskt magsår över den stundande deklarationen. Jag har bombarderat alla stackars enskilda näringsidkare i min omgivning med tusentals frågor. Ibland har samma näringsidkare fått upprepade förhör (förlåt Ajax), och jag har aldrig under en så lång tid känt mig så villrådig som under räkenskapsåret 2011. Så när Matilda, min klasskompis tillika Handelsstudent samt flygvärdinna erbjöd sig att vara moraliskt och förhoppningsvis kunskapsmässigt stöd grät jag nästan en liten skvätt av ren och skär lättnad.


Så i tre-fyra timmar satt vi på café och stötte och blötte hur det funkar med moms, periodiseringsfonder och avdragsrätt. Jag lusläste broschyren "Moms inom kulturområdet" och Matilda skypade med sina Handelskompisar och ställde lite frågor å mina vägnar. Till slut, en kvart innan caféet stängde så var den äntligen inskickad!

Jag blev så själaglad att jag passade på att skicka in studieansökan till höstterminen också (det blev socialpsykologi A och franska B på halvfart)!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: