It is nice!

L'examen

Kategori: Allmänt

Idag skedde det. Det vi alla fruktat sen 17e januari - Riksprovet. Ett 12 sidor tjockt grammatik- och vokabulärprov. Vi skulle få fyra timmar att göra det på. En av mina största orosmoment var att vi inte fick gå på toa under dessa fyra timmar. Jag hade därför bunkrat upp med en banan, en burk franska tallkarameller, ett paket tapenadeaperitifs, och en taktiskt halvfylld vattenflaska.

Provet gick okej, jag var inte tvungen att sitta i fyra timmar och min dryckestaktik var därmed helt onödig. Efter 1,5 timme kände jag mig färdig och hade lyckats räkna ihop att jag skulle få minst 129 poäng (G-gränsen är 120) och omprovet i Västerås kändes lagom avlägset.

För att fira gick vi en timme på stan och jag lyckades hitta en välbehövd finklänning och ett kanske lite mindre välbehövt klädesplagg med ingredienserna paljetter, transparans, knappar, turkost och byxdress (= kunde inte bli fel). Efter vår lilla shoppingspree gick vi till stranden och solade i fyra timmar. Mitt första bad i år inträffade också.

Lite bilder...
Nu skulle man kunna tänka att allt är lugnt, men till onsdag har vi en hemtenta i litteratur och på fredag ska en tvåsidig uppsats lämnas in.
Men ikväll är det fest!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: