It is nice!

Saorge - quelle beauté!

Kategori: Allmänt

Idag var vi på dagsutflykt med klassen till bergsbyn Saorge. Saorge ligger precis vid den italienska gränsen mitt bland bergen och var en viktig fransk fortifikation. Där finns även ett gammalt kloster som nuförtiden fungerar som bostad för kreativt yrkesutövande, men även idag producerar de honung och olivolja som de bland annat säljer på det lilla lokala torget.
Vi fick gå runt i staden lite på egen hand och sen gick vi en promenad på berget till en gräsplätt där vi hade picknick i solen. Jag kan säga att jag bittert ångrade mina tjockjeans och min långärmade tröja, och det här med att långsamt närma sig ljusbeige blev snarare att hastig bli korall. När vi legat och solat, klappat katt, häst och åsna, gick vi tillbaka till klostret för en liten guidad tur. Efter det hade vi åter några minuter i Saorge, vi fikade lite och sen var det bussen + tåg hem.
Här kommer några bilder från dagen:

Kommentarer

  • skogsnymfen säger:

    Sitter avundsjuk i ett Sverige där våren

    manövrerats undan av snö. Brrr.

    2012-04-01 | 23:37:08
    Bloggadress: http://attlida.blogspot.com

Kommentera inlägget här: