It is nice!

Cirque du Soleil

Kategori: Allmänt

Ikväll har jag, Anastasia, Rebecca, Malin och hennes pojkvän varit på Cirque du Soleils show Alegria och herregud vad häftigt det var. Jag har aldrig sett mig själv som en "cirkustjej" men jag satt och skrattade högljutt av clownerna, höll för munnen av skräck när akrobaterna hoppade utan säkerhetslina och var fascinerad av hela alltet. Jag har nog inte gapat såhär mycket under en föreställning som när jag blev bjuden på Wallmans Salonger dagen efter min 11-års dag. Eller möjligtvis när Björn Ranelid gick vidare till final, men det här var på ett helt annat sätt. Jag kan inte beskriva det. Kläderna var häftiga, clownerna var svinroliga, fadosångerskan var sjukt bra, dansarna, akrobaterna, miljöerna, musiken, ljussättningen. Asså! Det var så bra! Cirkus Cirkör on LSD.

Kommentarer

  • din mor säger:

    Då kan jag påminna dig om att första gången du var på cirkus var i Sölvesborg hos Anna-Stina och Britt. Då var du 2 år gammal och var fullständigt uppslukad av allt som hände i manegen. och vi andra satt bara och tittade på dig istället för på artisterna. Det kan nog finnas något kort på detta någonstans.

    2012-03-09 | 22:24:31

Kommentera inlägget här: