It is nice!

la semaine dernière, et un essai de la résumer

Kategori: Allmänt

Måndag



Det var Open Mic på the Snug och jag tog tillfället i akt att loopa lite.


Publiken på the Snug (80 % klasskompisar).


Onsdag


Klassen, David och jag besökte konstbyn St-Paul-de-Vence.


Tack vare Davids superskillz vann vi en superfrän ostbricka på the Snugs Quiznight.


Torsdag


Jag och David gick uppför Cimiezbacken på konstpromenad och besökte både Chagall- och Matissemuséet.


Vi gick även upp till kyrkogården på toppen av Cimiezkullen och besökte Matisse grav.


Fredag


Vi åkte till vackra Villefranche-sur-mer.


Villefranches gamla 1500-talskastell hittade vi till min glädje en massa (gratis-)muséer som vi passade på att kika på.


Lördag

Finns inga bilder men på dagen chillade vi i Nice på en sushirestaurang och på stranden och på kvällen gick vi på inflyttningsfest hos Agnes och hennes colocs.


Söndag

Jag lämnade David på bussen till flygplatsen, gick hem och var bakis, pluggade och hade en allmänt dålig dag. Det regnade också.


Annars har veckan varit helt fantastisk. Och det var helt otroligt hur vi lyckades undvika den franska matkulturen totalt. Vi åt turkiskt, brittiskt, amerikanskt, japanskt, mexikanskt, indiskt och afghanskt.
Vi är helt enkelt bäst.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    alltså exakt samma här! vi äter allt utom just brittisk mat (varför äter ni brittisk mat? vidrigt ju)

    2012-03-21 | 14:45:57
    Bloggadress: http://liverpoolstation.webblogg.se/
  • Lovisa säger:

    Alltså, vad är det här The Snug? Hur kunde jag missa det när jag var i Nice? Vi hängde mest på Jonathan's.

    2012-04-25 | 02:14:57
    Bloggadress: http://lovisasguldkorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här: