It is nice!

Pour Aso!

Kategori: Allmänt

Det här inlägget är dedicerat till min självutnämnda toppläsare Aso. Jag är ledsen, jag har varit hopplöst upptagen (typ) och därför inte uppdaterat min blogg. Jag vet, det finns inga ursäkter, men jag försöker gärna komma på några ändå.

I tisdags hade vi fonetikprov, i onsdags skulle vi lämna in en Hansuppgift och i torsdags kom mamma och hälsade på. Jag förvarnade henne att jag hade mycket att göra men vi hann ändå äta middag varje kväll, och på lördagen tog jag med henne på en liten utflykt på la colline. Hon verkade mycket nöjd, trots att det var lite blåsigt på fredagen, och på söndagen kunde man ändå konstatera att hon mörknat några nyanser under helgen. Själv har jag samma nyans av likvit som jag kommer behålla sommaren ut.



Just nu pågår förberedelserna inför mitt föredrag nummer två som kommer handla om Versailles. Det är faktiskt rätt spännande, jag gillar ju gamla byggnader och sånt så det passar mig perfekt. Sökte igenom min dator och hittade att Versailles var nämnt i flera av mina pdf:er från konstvetenskapen, bland annat i en som handlade om den fantastiske franska matematikern fader Sébastien Truchet som utöver att uppfinna ett berömt kakelmönster, och det optimala typsnittet Romain de Roi även utvecklade en maskin för att gräva upp och frakta fullvuxna träd som användes till Versailles-trädgården. Sånt här får mina nördhjul att snurra på högvarv.


(Truchets berömda kakelmönster)

Utöver detta har vi nu hunnit träna tre gånger på vårt nya gym. Jag klagade lite på min gymdisciplin för Anastasia, och hon försökte locka mig med att om jag klarade att göra 3 x 10 reps på en maskin skulle jag hitta 5 euro på gatan idag (hon vet hur mycket jag älskar att hitta pengar), och några timmar senare när jag gick hem från ett café med Rebecca så låg ett 2 euromynt och glänste mot mig där på gatan! Jag blev nästan lite troende.
Halleluja!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: