It is nice!

Un brunch formidable

Kategori: Allmänt

Vilken plugghelg det här har varit! Efter springturen imorse gick vi till vårt stammisställe Café Marche för att prova deras brunch! Man kunde välja mellan brunch salé eller sucré (salt eller söt), och nyttiga som vi var, och lite skamsna över gårdagens nutellacrèpesmiddag, valde vi salé. Man fick en massa val, vilken varm dryck man ville ha, vilken juice, om man ville ha soppa eller macka, och hur man ville ha sina ägg. Jag valde cappuccino, bananjuice, någon slags grönsakssoppa och äggröra. Såhär trevligt såg det ut:

Sen stannade jag, Matilda och Agnes i några timmar och pluggade/skissade/bläddrade i Vogue.

Efter denna väldigt detaljerade beskrivning av min förmiddag, så kan jag gå vidare med att kortfattat beskriva min kväll: Henna. Jag har märkt att det är väldigt bökigt att henna håret när

1. Varken torktumlarfunktionen eller centrifugen i tvättmaskinen fungerar.
2. Alla handdukar är nytvättade.
3. Duschavrinningen inte funkar och man får försöka skölja ur hennageggan med lägsta möjliga flöde för att inte orsaka en mörkbrun hennasjö i hela badrummet.


Imorgon kväll ska jag spela på en liten brittisk pub som heter the Snug i gamla stan. Dom har Open Mic-kväll för första gången så jag tänkte passa på att spela dels för att jag måste öva, och dels för att se om det skulle kunna leda till något ytterligare. Drömmen vore ju att få spela på något lite bättre ställe med chans på gage, eller åtminstone en öl. Vi får se hur det går. Lite nervöst är det faktiskt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: