It is nice!

Un résumé

Kategori: Allmänt

Voilà, en lite mer ingående uppdatering.

Igår så hade vi pluggdagen nr uno, då vi började med ett besök på Café Marche i ca fyra timmar. Jag kom oväntat nog dit först (10.30) och sedan droppade Agnes, Matilda, Erica och Rebecca in en efter en. Konstigt nog fick jag sjukt mycket gjort. Vid två gick de andra för att handla och laga mat. Jag satt kvar ett tag, eftersom jag kände på mig att jag inte skulle tillföra något. Då jag inte fick tag på någon av deras mobiler för att checka läget gick jag en liten promenad i gamla stan och satte mig sen vid havet.


Sen ringde de upp mig och jag fick äta den godaste haricots verts avec lardon och pocherat ägg någonsin (det må ha varit första gången, men ändå!).


Sedan tog vi ett krafttag och gick till bibblan och fick lite mer gjort. På kvällen tog vi ett glas vin på the Snug med i stort sett hela klassen. Mycket trevligt.

Imorse provade vi, som förra inlägget kanske indikerade, Bikram Yoga för första gången i våra liv. Det var en helt bisarr upplevelse. Luften var 45 grader varm, instruktören såg ut som en fransk Steve Carell, vi gjorde i stort sett ingenting men det var ändå skitjobbigt. Jag försökte räkna ut min puls och kom upp i 240, jag svettades på ställen jag inte trodde man kunde svettas på, vägen hem var dubbelt så lång, och backen upp till lägenheten trippelt så brant. Sen skulle vi tillbaka till biblioteket och plugga, det gick ju halvbra. På kvällen kom ett stort gäng hem till oss och mös framför svtplays hackiga livesändning av Melodifestivalen. Rätt låt vann!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: