It is nice!

J'ai vieilli

Kategori: Allmänt

Sitter på café Emelies Cookies med Anastasia och gör sista dödsrycket inför vår litteraturredovisning i morgon. Det är så mycket ungdomar här. Ingen här är över 25, i hörnsoffan sitter ett par och har råhånglat sen vi kom hit kl 13, och bordet närmast påminner mig ständigt om hur mycket jag hatar folk med explosiva skratt (minus Piehl såklart). Jag orkar inte resa mig upp ur mina urslitna fotölj och känner mig verkligen som en tant. Jaha, nu har det tonåriga paret lagt en tjocktröja över sina lår, jojo, man kan ju föreställa sig vad som händer därunder.
Tonåringar.

Häromdagen, när vi var uppe på berget, diskuterades det vad folk skulle vilja göra innan de dör, vad som finns på deras bucketlist. Någon ville hoppa bungyjump, någon ville lära sig dyka. Jag svarade att jag skulle vilja åka runt på den engelska landsbygden och besöka trädgårdar, herrgårdar och slott.

Jag har verkligen blivit gammal.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: