It is nice!

Antibes

Kategori: Allmänt

Idag var hela klassen på utflykt i Antibes. Vi började med att gå förbi lyxjachterna i miljardärshamnen.
Helt okej storlekar på båtarna.


Det var väldigt fint i hamnen med kanske lite väl otroligt grönblått vatten, och fiskmåsar överallt.


Plötsligt kom det något vitt sprutandes över mig och Agnes. Vem slänger målarfärg över stackars turister var min första tanke. Men det var inte målarfärg. Jag kände mig mer än lovligt äcklig.


Kul, tyckte de flesta andra i klassen.


Dagen slutade dock inte här, utan promenaden gick vidare till Picassomuséet.


Vi fick dryga halvtimmen på oss att titta på lite av Picassos efterkrigskonst, skisser och keramikmålningar. Det fanns även en stor väv. Sen kunde man gå ut till skulpturträdgården med utsikt över havet.


Sen gick vi runt lite i gamla stan, åt nutellabanancrêpe och åkte hem.

Nu har jag äntligen skickat in den där otroligt dryga ordboksuppgiften vilket känns som en stor lättnad. Nu är det bara Polynesien PowerPointen som ska bli färdig och framföras imorgon (usch!) och sen kan jag börja leva igen. Härligt.

Vi har dessutom precis köpt biljetter till Coldplays konsert i Nice den 22a maj. Ska bli fruktansvärt kul!

Och det ser ut som att detta blir första natten sen jag kom hit som jag går och lägger mig innan tolv. Woho. Så nu måste jag skynda mig i säng.

GODNATT och ha det fint!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: