It is nice!

Est-ce que vous avez de la couleur permanente pour des cils et sourcils?

Kategori: Allmänt

Pappa blev lite orolig över föregående inlägg, men jag kan lugna honom med att ingen har ringt mig idag.

Det finns dessvärre ett annat lite större problem; mitt fönster går inte längre att öppna. Eftersom det är mycket kallare utomhus än inomhus bildas det kondens på glaset, som runnit ner på fönsterkarmen och gjort att träet svullnat. Nu kan detta låta som ett ytterst trivialt problem, men si det är det inte. Jag har under åren som icke-pedant utvecklat en slags dammallergi. Att då befinna sig i ett rum som inte går att vädra, och som inte har någon annan slags ventilering, och som inte blir bättre av dammsugning, gör det inte bara svårt att andas, men även att jag varje morgon vaknar upp tjock i halsen och med en väldigt hes röst. Visst, lite sexigt kanske, fast inte varje dag.

Idag var vi ute och sprang på Promenade des Inglès, sen hade vi fonetik, sen shoppade vi lite - jag skulle bestämt ha ögonbrynsfärg - och sedan gick vi den tuffa promenaden till stora Carrefour för att köpa svinmycket mat. Ingenstans hade dom dock ögonbrynsfärg. Jag blev en hejare på att ställa frågan i rubriken, men samtliga fyra fransyskor jag frågade tittade på mig som om jag frågat om knark och sa nej.

När vi kom hem stod Erica redan och väntade på oss för den utlovade Scones och Tekvällen. Det var TRÈS mys!


Men imorgon blir det plugg. Förmodligen. Typ.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: