It is nice!

gueule de bois + des études

Kategori: Allmänt

Idag hade vi en bakisdag och pluggdag i ett. Erica kom över och joinade oss i ångesten som bara förvärrades när säkerhetsvakten från i måndags började smsa mig. Jag försökte panikartat slingra mig undan genom att med hjälp av google translate svara att jag tyvärr på dessa dagar precis blivit ihop med mitt svenska ex igen. Detta verkade vakten dock inte förstå eftersom han kort därefter ringde. Jag svarade såklart inte. Sen skickade han två sms till. Great.

På kvällen besökte vi den franska snabbmatskedjan Quick för att smaka deras Star Warsburgare. 75 % valde Jediburgaren med mozzarella, cheddar och fransk senap, men en av oss chose the dark side och tog en Dark Force-burgare innehållande pepparost, pepparsås och pepparbröd. 

Efter detta gick jag, Anastasia och Rebecca och såg Tinker Tailor Soldier Spy, eller som den på franska heter, Le Taupe.


Som tur var den på VOSTF - Version Originale Sous-Titres Français, men när originalspråk gick över till ungerska eller ryska fick vi verkligen använda våra franskakunskaper. Mycket bra film!

Biografen vi besökte visar även operor på lördagar (alla kvinnor i toakön var över 50 och under 160), balletter och kommer att visa en guidning av Leonardo da Vincis verk live från National Gallery i London. Sjukt coolt. Så jag antar att vi kommer tillbaka.

Kommentarer

  • Rebecca säger:

    Come and join me on the dark side! :P

    2012-02-12 | 13:27:31
  • Lovisa säger:

    De där fransmännen alltså... De verkar ha en förkärlek till att ringa upp en hela tiden, i stället för att ansa, märkte jag bestämt!

    2012-03-06 | 01:40:53
    Bloggadress: http://lovisasguldkorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här: