It is nice!

Hommage de Whitney

Kategori: Allmänt

Morgonen börjar med chockbeskedet om Whitney Houstons död. Jag var lika oberedd på det här som jag var när Michael Jackson gick bort. Det känns särskilt konstigt eftersom jag spenderade en hel del av förra sommaren med att lära mig att whaila exakt som Whitney och Mariah i When you believe, sången som även blev min, Alva, Emma och Saras themesong när vi cyklade på Gotland i augusti, och fick äran att komma att bli avslutningslåt i sånghäftet när vi hade nyårsmiddag.

Och när jag var liten var Whitney Houstons soundtrack från filmen A Preacher's Wife en av de två skivor mamma brukade lyssna på medan hon spelade Spindelharpan i timmar på vår gamla PC. Step by Step har spelats varm på min nostalgilista på pappas spotify (förlåt pappa), och Wanna Dance With Somebody brukar vi i Mechlers Semesterorkester lägga tidigt i seten eftersom att alla kan och älskar den låten.

Whitney må ha varit en smula otrevlig och knarkat lite för mycket, men hon har nog betytt väldigt mycket för väldigt många.

Hej då, Whitney!


Kommentarer

  • Din mor säger:

    Snyft..... vad vackert.

    2012-02-13 | 21:04:57

Kommentera inlägget här: