It is nice!

Les photos du jour

Kategori: Allmänt

Efter en närande men sen frukost var vi tvungna att snabbt slänga i oss något innan vi sprang till skolan, samma visa varje dag. Jag valde att för första gången i mitt liv koka ett ägg.


Efter lektionen stannade vi på skolan för att plugga. Eftersom min lunch var så skral sprang jag ner till dyrhetsaffären runt hörnet och köpte ett äkta franskt mellanmål.


Trots mellanmålet var man ju såklart hungrig när man kom hem. Ännu en gång var det hets eftersom vi skulle iväg till ett cinémathèque och se film, och det var dessutom min tur att laga mat. Jag bjöd på min specialare. Spaghetti au pesto avec du thon!




Filmen vi såg hette Géant, eller Jätten, var från 1954 och var James Deans sista film innan han dog. Elizabeth Taylor var också med. Den var som tur var inte dubbad, och vi passade på att lära oss franska från undertexten.
Jag lärde mig att linge betyder trasa.


Bonne nuit!
Clara

Kommentarer


Kommentera inlägget här: