It is nice!

Mais maintenant, je vais dormir.

Kategori: Allmänt

Idag har vi gått på världens utflykt runt i Nice och tittat på olika barockkyrkor och -byggnader. Efter 1,5 år konstvetenskap kan man ju definitivt säga att det är min kopp te, men det är så himla svårt att glänsa när man måste göra det på franska! Det var iallafall väldigt intressant, barocken är stor här och väldigt lik den italienska eftersom Nice befann sig under italienskt styre på 1600- och 1700-talet. Bilder kommer imorgon när jag är lite piggare.

Under dagen har jag även svarat på intervjufrågor om loopstationer från en viss mr Pedo Knopp (fo rizzle?) som utgett sig för att vara journalist för det digitala livsstilsmagasinet Mercedes-Benz. Det tog mig typ hela morgonen, så jag hoppas verkligen det är på riktigt. Hursomhelst spännande, lovar att lägga upp länk om det blir någon artikel.

Men nu ska jag verkligen sova. Vi har spenderat kvällen lagandes köttfärssås, och tittandes på nya Top Model Sverige (hur bra som helst!) och Downton Abbey, och jag är hur trött som helst.

À bientôt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: