It is nice!

point de puissance

Kategori: Allmänt

Sitter och gör en powerpoint till min och Asos föreläsning om Franska Polynesien, vilket är något jag egentligen älskar. Alltså inte Polynesien, utan att sitta och pyssla med en powerpoint. Att få välja animationer, hur de olika pilarna och textrutorna ska flyga in och ut över skärmen, välja typsnitt, bilder, färger, teman...det är det bästa som finns. Jag tappar dock mitt normala omdöme helt. Just nu sitter jag och leker med tanken om jag ska lägga in lite ljudeffekter, och har redan börjat pilla lite på Word Art, vilket är något jag i vanliga fall avskyr. Hela föredraget kommer sluta som en kavalkad av ljud, färger och Comic Sans.



Om det fanns ett jobb där man bara satt och gjorde powerpoints hela dagarna skulle jag ansöka direkt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: