It is nice!

Installering

Kategori: Allmänt

Efter att blivit upphämtade på flygplatsen blev jag och Rebecca, min roommate, guidade av vår franska landlord och förstod kanske 75 % av det hon långsamt och pedagogiskt försökte förklara för oss. Franskan sitter långt inne. Sedan har vi handlat och tillagat vår första måltid, samt botaniserat oss i vår landlords digra utbud av anime på franska.

Jag är lite skärrad just nu. Vaknade efter en 4 timmars powernap och behövde deala med en fransk stor silverfisk (poisson d'argent?), vilket innebar att jag och Rebecca mest hetsade upp varandra och försökte spraya olika medel på det stackars djuret. Till slut tog vi (Rebecca) tag i saken och spolade ner den i toaletten, och vi fick lite storhetsvansinne. Klarade vi detta klarar vi allt!
Nu kommer snart vår landlord med en massa regler och kontrakt vi ska skriva på och sen ska vi ut i den nicianska natten, möta upp våra klasskamrater och dinera. Trevligt! Nice!

Kommentarer

  • Din mor säger:

    Åh så skönt att du har landat. Allt verkar ju nice som du som säger så då ska jag sluta att oroa mig och istället mamma-glädjas åt att du nu är ute i den stora vida världen och lära dig hantera silverfiskar. Jag kan inte säga att just DET oroar mig mest.

    kraaaam!

    2012-01-29 | 19:24:23
  • Sara säger:

    jag vet att jag inte är hemma men det känns iaf lite tomt att du åkt.. PUSS

    2012-01-30 | 02:08:38
    Bloggadress: http://liverpoolstreet.webblogg.se/
  • Alex säger:

    Åååååh, hahah, jag kan verkligen se fighten med silverfisken framför mig.

    2012-02-05 | 10:11:35

Kommentera inlägget här: